Czym się kierować wybierając uszkodzony samochód?

Jest to bardzo trudny i złożony temat. Co więcej coś co dla jednych jest niewielką szkodą potrafi zdyskwalifikować pojazd w oczach innej osoby. Oczywistym jest, że warto przed decyzją skonsultować się ze specjalistą, czasami samochód który wygląda na pierwszy rzut oka lepiej może wcale nie być łatwy w PRAWIDŁOWEJ naprawie. Jednocześnie samochód który ma rozległe uszkodzenia, niekoniecznie będzie kosztowny w naprawie.

Samochody uszkodzone przodem, to najliczniejsza grupa uszkodzonych samochodów. Statystycznie te samochody mają mnóstwo zalet, elementy karoserii takie jak błotnik, zderzak czy maska są przykręcane, bardzo często nie wymagają lub wymagają minimalnej ingerencji blacharza. W powyższym przypadku mimo, że nie wygląda to najlepiej warto zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Zarówno koło jest na miejscu, jak również dolna podłużnica i belka. Uszkodzone elementy wystarczyło wymienić na nowe, a ingerencja blacharska ograniczyła się do tego jednego zdjęcia:

Wydawałoby się że w takim razie samochód uszkodzony przodem to idealny zakup, być może tak. Warto jednak mieć na uwadze kilka aspektów, które mogą taki samochód skreślać (co pozostawiam do indywidualnej oceny). Jednym z nich jest fakt, wystrzelonych poduszek powietrznych, które bywają trudno dostępne, szczęśliwie nie tak drogie jakby się wydawało. W przypadku uszkodzenia podłużnicy, celem poprawnej naprawy tak aby samochód mógł dalej być rozważany w kategorii „bezpieczny”, może nie obejść się bez demontażu silnika. Z przodu pojazdu znajduje się dużo przewodów, które albo trzeba naprawić, albo wymienić. Na dodatek w perspektywie listy zakupów, jest ona bardzo długa i nierzadko kosztowna.

No to jeśli nie w przód to może z uszkodzonym bokiem lub tyłem. Tutaj jednak o wiele bardziej można zaufać swoim zmysłom. Drzwi, tylna klapa czy nawet poszycie tylnego błotnika nie sprawi większego problemu, szczególnie gdy zdecydujemy się na zakup używanych bądź nowych oryginalnych części. Zwykle w takich samochodach nie znajdziemy wystrzelonej pirotechniki. Ilość instalacji elektrycznych jest bardzo ograniczona, w związku z tym naprawa często jest tańsza oraz szybsza.

Poza obiektywnym wyborem, trzeba wziąć pod uwagę również aspekt wizualny. Koniec końców kupujący musi czuć się bezpiecznie w zakupionym samochodzie i żadne zapewnienia nie będą w stanie przykryć jego obaw i złych przeczuć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *